luni, 17 mai 2010

Femeia modernă vs. Femeia din trecut

Pe parcursul istoriei, puține lucruri au mai rămas ca în trecut multe dintre ele suferind o mare transformare din toate punctele de vedere. Unul dintre aceste lucruri, este statutul femeii în societate.

În civilizațiile trecute situația femeilor era foarte diferită. Ele erau considerate ca proprietatea soțului care avea dreptul de a lua decizii în ceea ce privea viața lor, erau supuse și încercau să facă totul cât mai bine pentru a nu-și dezamăgi bărbatul dar și pentru a nu fi agresată fizic de către acesta. După cum se poate observa cu foarte multă ușurință fetele tinere din ziua de astăzi nu mai seamănă deloc cu mamele lor. Dacă în trecut femeile se căsătoreau între vârsta de 18-20 ani și la scurt timp făceau și un copil, astfel devenind niște femei cu responsabilități foarte mari de la o vârstă foarte fragedă acum lucrurile stau altfel. În trecut femeile erau concentrate pe ideea îngrijirii familiei, de a crește copii și de a avea grijă de gospodărie fiind supuse în totalitate bărbatului. Familiile decideau cu cine să se mărite iar ele nu aveau aproape nici un drept asupra proprii vieți.

Însă în prezent situația este cu totul diferită. Astăzi, femeia modernă este cu totul diferită. Ea încearcă să-și îmbunătățeasccă în mod constant poziția în societate, este preocupată de aspectul fizic și ceea ce este foarte important încearcă să aibă o viață normală fără a fi constrânsă de nimeni și nimic. Are dreptul să-și exprime părerea fără a-i fi teamă că cineva o va lovi. Deoarece trăiește într-o lume schimbătoare ea poată să aleagă lângă cine trăiește decide dacă se implică într-o relație sau nu. Femeia modernă își dorește întâi o carieră, un mod de viață care să îi permită să aibă un copil și să se poată descurca singură în cazul în care nu găsește bărbatul potrivit care să o sprijine.

În concluzie, după cum se poate observa există mari diferențe între cele două tipuri de femei, această mare schimbare fiind datorată în primul rând contextului social, a societății în continuă schimbare care ne face să învățăm să devenim niște oameni independenți.


sursa:http://www.ziare.com/cautare/feminism

4 comentarii:

  1. asa ar trebui sa fie dar in Romania inca sunt femei care traiesc ca in trecut...farà liberate de opinie si farà autoritate in fata barbatului "cap de familie"

    RăspundețiȘtergere
  2. Invatam sa traim ca niste oameni independenti ca fiind sclavii corporatiilor care nici macar nu ne apartin, foarte interesant.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere